Jak zacząć samodzielnie zgłaszać odprawy w imporcie i eksporcie?
1. Rejestracja w portalu PUESC
Rozpoczęcie zgłaszania importu i eksportu do systemów Celina i ECS (AES) wymaga:
- utworzenia konta na PUESC
- uzyskania EORI (chyba, że firma już posiada)
- rejestracji osoby w systemie PUESC
- rejestracji firmy
- rejestracja reprezentacji
- uzyskanie niekwalifikowanego podpisu elektronicznego
Adres portalu PUESC http://puesc.gov.pl
Instrukcja dotycząca formalności rejestracyjnych: https://puesc.gov.pl/documents/10180/20978/eKlient+-+Instrukcja+v.2.0.pdf
2. Potrzebne oprogramowanie
OBSŁUGA EksportU
- DO 3 POZYCJI TOWAROWYCH
- Polecamy program Eksport MINI wraz z abonamentem.
- WIĘCEJ NIŻ 3 POZYCJE TOWAROWE
- Polecamy Studio Celne Optimum wraz z abonamentem.
OBSŁUGA IMPORTU
- DO 3 POZYCJI TOWAROWYCH
- Polecamy program Import MINI wraz z abonamentem.
- WIĘCEJ NIŻ 3 POZYCJE TOWAROWE
- Polecamy FRAKTAL SAD++ wraz z abonamentem.
OBSŁUGA EKSPORTU I TRANZYTÓW
- DO 3 POZYCJI TOWAROWYCH
- Polecamy program Eksport Tranzyt MINI wraz z abonamentem.
- WIĘCEJ NIŻ 3 POZYCJE TOWAROWE
- Polecamy Studio Celne Optimum wraz z abonamentem.
- 2. Szkolenie
Oferujemy szkolenia z obsługi oprogramowania. Szkolenie są prowadzone zdalnie lub w naszym biurze w Warszawie. Szkolenie dotyczy wyłącznie obsługi oprogramowanie - nie obejmuje przepisów i procedur. W ramach szkolenia możemy pomóc Państwu przygotować i zgłosić pierwszy dokument odprawy.
Naliczamy za nie mniej niż za godzinę a następnie za każde rozpoczęte pół godziny szkolenia.
W przypadku szkolenia zdalnego w trakcie szkolenia konieczny jest stały kontakt telefoniczny oraz sprawny dostęp do internetu.